Support

Veel gestelde vragen
Ik heb een email ontvangen "welkom bij ShipLogic". Wat nu?

Bekijk de instructies Starten en Inloggen

Hoe open ik ShipLogic?

ShipLogic is te openen via een internetbrowser. Gebruik op een PC of laptop een actuele versie van Chrome, Edge of Safari.

ShipLogic is beschikbaar in een test-omgeving en productie-omgeving. De productieomgeving wordt gebruikt om daadwerkelijk scheepsbezoeken vast te leggen en facturen te versturen. Sommige gebruikers hebben ook toegang tot een test-omgeving. Die wordt dan gebruikt om bijvoorbeeld de havengeldberekening te testen, de opmaak van een factuur of nieuwe functies te proberen. 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
  • Ga naar ShipLogic
  • Kies "wachtwoord vergeten"
  • Vul uw emailadres in
  • Indien het emailadres overeenkomt met onze gegevens, wordt er een email verstuurd
  • Open de email van ShipLogic
  • Klik op "Wachtwoord herstellen" 
  • Vul 2x uw nieuwe wachtwoord in
  • Kies "verstuur" 
  • En u kunt opnieuw inloggen.
Ik heb een nieuwe telefoon en moet dus opnieuw de Authenticator-App instellen, hoe moet dat?

Alleen medewerkers van ShipLogic kunnen er voor zorgen dat u de Authenticator-App opnieuw kunt instellen. De medewerkers van ShipLogic voeren alleen verzoeken uit van bevoegde contactpersonen. U dient uw verzoek door te geven aan degene die voor u ShipLogic beheert.

Het instellen van de Authenticator-App is uitgelegdin dit filmpje

Ik heb een vraag, wie kan me helpen?

Heeft u alle filmpjes en instructies al bekeken? Heeft u een eventuele aanvullende handleiding voor uw organisatie al geraadpleegd?

ShipLogic wordt geleverd mét support. Wij leveren support personen die daartoe bevoegd zijn. Dit zijn veelal teamleiders, functioneel beheerders, applicatiebeheerders of key-users. Ga na wie dat binnen uw organisatie is. Indien diegene uw vraag niet kunt beantwoorden, kan diegene de vraag aan de medewerkers van ShipLogic stellen.

Instructiefilmpjes

Starten en inloggen

Je krijgt een email "welkom bij ShipLogic". En nu? Leer hoe je je account in gebruik kunt nemen en inlogt in de test en productieomgeving.

ShipLogic in vogelvlucht

Hoe werkt de kaart in ShipLogic? Bekijk de video en leer de basishandelingen.

Scheepsbezoeken aanmaken en bijhouden

Het is van belang voor planning en vastlegging om de scheepsbezoeken goed bij te houden.

ShipLogic PortStation

Omgaan met AIS

AIS wordt in ShipLogic gebruikt om de planning te optimaliseren. De actuele posities worden getoond en er wordt bijgehouden welke schepen aankomen- en vertrokken zijn.

Schepen aanmaken & vergelijken met SAB

ShipLogic is gekoppeld aan Stichting Afvalstoffen Binnenvaart. Je kunt scheepsgegevens vergelijken met de data van SAB.

Factureren / doorbelasten scheepsbezoeken

Nadat scheepsbezoeken vastgelegd zijn, moeten deze natuurlijk ook gefactureerd / doorbelast worden.

Verzamel-facturen

Het is mogelijk om in ShipLogic verzamelfacturen aan te maken. In dit filmpje leert u hoe dit werkt.

BTW tarief walstroom

Tet BTW tarief voor walstroom gaat naar 9%. In dit filmpje leggen we u uit hoe u dit kunt aanpassen.

Snelle filters

Het is mogelijk om met 1 filter de overzichten volledig naar je hand te zetten.

Activiteiten

Wilt u zicht houden op werkzaamheden, zoals laswerkzaamheden en inspecties? 

Rapportages

ShipLogic beschikt over een vergaande mogelijkheden voor rapportages