Wat doe je als een schip in de haven ligt en het nieuwe tarief gaat in? Of, het schip verandert van debiteur? Of, er moet tussentijds gefactureerd worden? Er zijn havens die om dergelijke redenen een nieuw bezoek aanmaken. Dat klopt natuurlijk niet echt, maar ja, het kan niet anders, en wat maakt het nou eigenlijk uit.... Toch..?
Het lijkt een prima pragmatische oplossing: sluit gewoon het vorige bezoek en maak een nieuwe aan. Het nieuwe tarief kan dan gekoppeld worden, nieuwe eigenaar of debiteur wordt toegewezen, en de actuele bezoekredenen worden opgegeven. Ook handig bij wijziging in wetgeving, wat bij zeeschepen eens in de paar jaar actueel is.
Echter, er zijn 3 redenen waarom dit geen goed idee is:
Bij de bouw van ShipLogic hebben we dergelijke functionele shortcuts echter niet genomen. Ik beloof u dat er in ShipLogic maar 2 redenen zijn om een scheepsbezoek aan te maken: er is een schip de haven binnengekomen óf het schip is gebouwd in de haven. Hoe vaak u de tarieven ook wijzigt, het eigenaarschap overdraagt of wetgeving aanpast, al die wijzigingen blijven binnen hetzelfde bezoek. Zo blijven rapportages betrouwbaar, berichten naar derden conform de werkelijkheid én het systeem overzichtelijk!
Meer weten? Stuur een berichtje via de chat of vul het contactformulier in.
Wilco Vahrmeijer, Product- en domeinspecialist
Call +31 85 - 051 60 54 or send an email to info@shiplogic.nl